قدرت‌نمایی رایزکو در نمایشگاه ایران پلاست

هلدینگ رایزکو با دو شرکت آرسام پلاست راز (تولید کننده دانش بنیان پلیمر های مهندسی پیشرفته) و پارت پلاستیک خراسان (بزرگترین تولید کننده مواد پلیمری در شرق کشور) در شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست حضور یافت و از محصولات جدید خود رونمایی کرد.

ناقدی قائم‌مقام هلدینگ رایزکو در حاشیه این نمایشگاه گفت: شرکت سرمایه گذاری و توسعه راهبردی راز در ساخت داخل و تأمین داخلی پیشران و پیشرو است و یکی از نکات مثبت نمایشگاه، حضور رایزکو است. درواقع همکاران من سطوح دانشی را رشد داده‌اند و حتماً در حوزه‌های توسعه‌ای در سطوح داخلی رایزکو چه به لحاظ علمی و چه به لحاظ صنعتی از این دانش استفاده خواهیم کرد.

ناقدی ادامه داد: بخش زیادی از تولیدات آرسام در سایت‌های مختلف هلدینگ رایزکو جهت تولید قطعات خودرو استفاده می‌شود. حتی اگر نگاهی به محصولات ارائه شده در غرفه رایزکو داشته باشید، مشاهده می‌کنید که بخشی از قطعات خودرویی با توان داخلی تولید می‌شود. به‌هرحال با توجه به دانش و پتانسیل موجود در رایزکو، برای کمک به صنعت این کشور، در حوزه‌های دیگر نیز وارد می‌شویم و تولید خواهیم داشت. البته باید بگویم شرکت آرسام پلاست یک شرکت دانش‌بنیان است و مفهوم آن اتکا به دانشی است که ایجاد کرده و آن را توسعه می‌دهد.

قائم‌مقام هلدینگ رایزکو تحقق شعار سال هلدینگ رایزکو «رشد پایدار، الگوی فاخر» را مبنایی برای حرکت رایزکو دانست؛ و عنوان کرد می‌بایست در تمامی حوزه‌ها به‌طور متوازن و هماهنگ رشد داشته باشیم و در صدری قرار بگیریم که به‌عنوان الگوی فاخر فعال باشیم. قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته‌شده و امیدوار هستیم الگویی برای سایر دوستان باشد. برنامه ما تا پایان سال ادامه‌دار خواهد بود. البته این شعار مختص به امسال نخواهد بود و تحقق آن را به صورت مستمر در نظر خواهیم داشت.

وی ضمن ابراز خرسندی از از توان علمی دانشمندان ایرانی گفت: این سرعت پیشرفت در حوزه‌های مختلف که در نمایشگاه ایران‌پلاست قابل مشاهده است، چه در حوزه نوآوری ساخت تجهیزات و چه در حوزه ساخت تجهیزات حائظ اهمیت است و بسیاری از شرکت‌های داخلی را از واردات بی‌نیاز می‌کند. موضوع دیگر در حوزه مواد پلیمری است و آن چیزی که از توان دانشمندان مشاهده کردم. این عرصه رقابت سالم جای تبریک دارد و امیدوارم هر سال شاهد رشد و بالندگی و شکوفایی هر چه بیشتر این دستاوردها باشیم.

 

به دنبال محصولات استراتژیک هستیم

فرید احمدی معاون بازاریابی و فروش غیر خودرویی هلدینگ رایزکو با اشاره به حضور در نمایشگاه ایران پلاست، گفت: اولین هدف ما حضوری پرقدرت در نمایشگاه ضمن پیشبرد برنامه استراتژیک مناسب  است. هدف دیگر توسعه بازار در دو بخش داخلی و خارجی است تا بازارهای بیشتری را به خود اختصاص دهیم. در منطقه بازارهای خوبی داریم، به‌عنوان‌مثال بازار روسیه، عراق، سوریه و افغانستان و ترکیه از بازارهایی هستند که در آن‌ها فرصت خوبی برای ما وجود دارد.

وی ضمن مقایسه این نمایشگاه با نمایشگاه‌های خارجی اظهار کرد: به اعتقاد بنده امسال شاهد یک نمایشگاه خوب هستیم و تقریبا تمام شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های بزرگ کامپاندینگ در آن حضور داشتند. طی دو سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا نمایشگاه آنطور که باید و شاید برگزار نشد. اما امسال شاهد حضور شرکت‌ها  با قدرت و توانی بالاتر در مقایسه با سال‌های قبل بودیم. در عمل می‌توان تحول را در این حوزه احساس کرد.

احمدی تصریح کرد: نکته مهم آن است که ما در 2 حوزه در این نمایشگاه شرکت کرده‌ایم، یکی حوزه پالت و بشکه است که توسط شرکت پارت پلاستیک ارائه شده است و دیگری در حوزه مواد کامپاند که توسط شرکت آرسام پلاست ارائه شده است. در بخش اول مشتریان جدید از جمله صنایع غذایی را به مجموعه اضافه کرده‌ایم. همچنین آرسام پلاست محصولات جدید دانش‌بنیان ازجمله tpo (Termo plastic Olephin) را به نمایشگاه آورده است. ما به دنبال محصولات استراتژیک هستیم. در واقع به دنبال طراحی و تولید محصولاتی متفاوت و خاص هستیم.

احمدی همچنین بیان کرد: در حوزه پالت و بشکه، مشتریان خوبی داشتیم و بدون شک برای سال آینده دستگاه‌ها و قالب‌های جدیدی را به مجموعه اضافه خواهیم کرد. حدود یک هفته گذشته مصوبه خرید یک دستگاه و قالب جدید پالت را مصوب کردیم که با ورود آن‌ها فروش پالت ما در ایران به طور چشمگیری افزایش خواهد داشت.

 

توسعه بازار با حضور در ایران پلاست

محمد گودرزی، مدیر اجرایی سایت آرسام پلاست در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: هدف از حضور در این نمایشگاه توسعه بازار و تحقق شعار مجموعه است. درواقع مباحث توسعه خطوط و خرید ماشین‌آلات انجام‌شده و در صدد هستیم تا به سمت توسعه بازار برویم.

وی ادامه داد: با توجه به رقابتی که وجود دارد اولویت دیگر ما در نمایشگاه ایران پلاست ، موضوع صادرات است که برای هلدینگ و به‌ویژه برای شرکت آرسام پلاست و مشتریان بالقوه آن در دستور کار قرار گرفته است. درواقع اصلی‌ترین اهداف ما برای شرکت در این نمایشگاه توسعه بازار و صادرات است.

مدیر اجرایی سایت آرسام پلاست ضمن اشاره به اینکه در همه سیستم‌ها، اهداف و شفاف بودن راهبردی که باید داشته باشیم از سوی دکتر صمدی مطرح شده است گفت: ما این اهداف را در استراتژی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و توسعه‌های فردی در نظر می‌گیریم و خوشبختانه آموزش‌هایی که ارائه می‌دهیم منجر به تحقق اهداف مورد نظرمی‌شود.

حضور پرقدرت در ایران پلاست

نجمه میررضایی مدیر بازاریابی و تحقیقات بازار هلدینگ رایزکو نیز با اشاره به برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: ایران پلاست یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های ایران است که بیشترین تعداد شرکت‌کننده در این حوزه را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: با توجه به توانایی کشور در صنعت پلاستیک، شاهد استقبال ویژه‌ای از سوی بازدید کنندگان خارجی در این دوره از نمایشگاه ایران پلاست بوده‌ایم.

میررضایی تأکید کرد: نتایج نشان می‌دهد این نمایشگاه هم برای ایران و هم برای منطقه بسیار مهم است.

مدیر بازاریابی و تحقیقات بازار هلدینگ رایزکو با اشاره به بخش غیر خودرویی هلدینگ، اضافه کرد: رایزکو برای تکمیل زنجیره تأمین باید مواد پلیمری را داخلی سازی می‌کرد، اما با توجه به رویکرد هلدینگ رایزکو در این زمینه، این شرکت توسعه پیدا کرد و امروز علاوه بر شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ،  به بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی خدمات می‌دهد. درنتیجه طبیعی است در این نمایشگاه حضور پررنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به حوزه بسته‌بندی نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالا در کارخانه پارت پلاستیک، از چند سال پیش تصمیم بر آن شد تا از ظرفیت‌های موجود برای صنایع غیر خودرویی نیز استفاده شود و خوشبختانه امروز مشتریان بسیار بزرگی در بین شرکت‌های پتروشیمی‌ها داریم.

شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست سی‌ام الی دوم مهر ماه 1401 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.